Філософсько-теоретичні підстави концепції пожиттєвої освіти.

Loading...
Thumbnail Image
Date
2020-12
Authors
Ільченко, Алла Михайлівна
Шейко, Сергій Володимирович
Колодій, Олена Сергіївна
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Description
The article specifies the fundamentals of the concept of life-long education from historic and philosophical perspective all along its way from the Age of Enlightenment, end of XVIII-XIX century German philosophy of contemporary post-modernism. It is being proved that the life-long education concept is based both on rational and irrational spiritual principles. У статті визначаються філософські основи концепції пожиттєвої освіти в історико-філософському контексті − в напрямі від Просвітництва, німецької філософії кінця XVIII-XIX століть до філософії освіти сучасного постмодернізму. Доводиться, що філософські підстави неперервної освіти мають раціоналістичні, а також ірраціонально-духовні засади.
Keywords
філософія освіти, закон достатньої підстави, пожиттєва освіта, ідея університету, соціологія освіти, постмодернізм, національна держава, сучасні проблеми глобалізації, philosophy of education, the law of sufficient grounds, life-long education, the, idea of the university, sociology of education, postmodernism, the nation state, modern problems of globalization.
Citation