Особливості формування філософсько-освітянських ідей М.В. Гоголя (критично-порівняльний аналіз). Філософські обрії: Наук.-теорет. журн./ Ін-т філософії Г.С. Сковороди НАН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В.Г. Короленка. - Вип. 43. - К.; Полтава, 2020. - С. 113-122.

Abstract
Description
У статті подається критично-порівняльний аналіз особливостей формування філософсько-освітянських ідей М.В. Гоголя в його ранніх науково-публіцистичних працях. Визначені філософсько-освітянські ідеї письменника, що в подальшому були взяті на озброєння українськими та європейськими педагогами та втілені в практичну освітянську діяльність у процесі формування університетської освіти в Україні першої половини ХІХ століття.
Keywords
Філософія освіти, ідеї освіти, М.В. Гоголь, обєктивна змістовність, субєктивна метода викладання, В. фон Гумбольдт, педагогічна майстерність, Д.Г. Ньюмен, університетська освіта, лекційна цілісність, розвиток історичної науки, особливості історії українського народу, георгафічний детермінізм, історичне пізнання, національна філософія, українська нація, європейська обережність, азіатська безтурботливість.
Citation