Фахові видання

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 648
  • Item
    Social intelligence as an important prerequisite for learning digital skills
    (Republic of Kazakhstan, 2024-02-20) Liadskyi, I. K.; Voronko-Nevidnycha, T. V.; Zos-Kior, M. V.; Лядський, Ігор Костянтинович; Воронько-Невіднича, Тетяна Вікторівна; Зось-Кіор, Микола Валерійович
    The development of soft skills, which, unlike professional competences, are not directly related to the chosen profession, but help in achieving success, is gaining popularity in universities. In today's world of ubiquitous e-commerce, digitalisation, interactive technologies and neural networks, knowledge and ability to use these achievements of civilisation largely determine a person's ability to socialise. The term digital-skills has become commonplace, which can equally be attributed to soft skills or allocated to a separate category of skills.
  • Item
    Гендерний паспорт міста Полтави
    (м. Полтава, 2020-12-13) Юрченко, Тетяна Олегівна; Клименко, Віта Іванівна; Туль, Світлана Іванівна; Шкурупій, Ольга Всеволодівна; Флегантова, Анна Леонідівна
    Гендерний паспорт міста Полтави підготовлений в рамках реалізації гендерної ініціативи «Підвищення впливу жінок у розбудові місцевого економічного розвитку як запорука успішної реалізації гендерної політики міста Полтави», яка була впроваджена Благодійною організацією «Світло надії» спільно з Департаментом економіки і інвестицій, Полтавською міською радою. Реалізація ініціативи стала можлива за фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади, яке підтримало спільну діяльність Асоціації міст України (АМУ) та проєкту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проєкт ПРОМІС), який в Україні впроваджує Федерація канадських муніципалітетів (ФКМ).
  • Item
    Ukraine’s Global Status As An Indicator Of Its Current Problems And Opportunities
    ("Financial and credit activities: problems of theory and practice", 2021) Deineka, T. A.; Shkurupii, O. V.; Pedchenko, N.; Tul, S.; Verhal, K.; Дейнека, Тетяна Анатоліївна; Шкурупій, Ольга Всеволодівна
    It was ascertained that the global status of a country is determined by a set of its characteristics as an entity of international relations identifying the place it occupies among other countries over a certain historical period of time. The global status is defined as the relative position of countries in the system of international relations. The main factors that determine the global status of countries are economic development; achievements in science, technology and innovation; development of social spheres (health care, education, social protection); the outcome of distributing and exercising power within the state (domestic policy) as well as between states (foreign policy); the effectiveness of institutions; and governance efficiency in the field of environmental management. It is proved that the global status of countries depends primarily on how effectively each of its spheres functions in terms of the interests of society’s development.
  • Item
    Modeling of the Investment Program Formation Process of Ecological Management of the Agrarian Cluster
    ("European Journal of Sustainable Development", 2021) Zos-Kior, M. V.; Shkurupii, O. V.; Hnatenko, I.; Fedirets, O. V.; Shulzhenko, I. V.; Rubezhanska, V.; Зось-Кіор, Микола Валерійович; Шкурупій, Ольга Всеволодівна; Гнатенко, Ірина Анатоліївна; Федірець, Олег Володимирович; Шульженко, Ірина Вадимівна
    The existence of contradictions between the natural environment and economic activity, including the functioning of agricultural clusters, has led to the need to transfer production to a qualitatively new level, associated with adaptation to environmental conditions. In this regard, the objective of this study is to develop algorithms and economic-mathematical models for environmental safety assessment and decision support in the environmental management system of the agricultural cluster. The articleformulates criteria for assessing the environmental safety of agricultural enterprises, which are divided by types of environmental performance of the agricultural cluster (impact on the environment, impact on workers of enterprises participating in the cluster, impact on the environment and people through agricultural cluster products).
  • Item
    Macroeconomic effect of corporate social responsibility: Ukraine’s international status
    (2021) Shkurupii, O. V.; Pedchenko, N.; Shymanovska-Dianych, L.; Yakhno, T.; Franko, L.; Шкурупій, Ольга Всеволодівна
    The article proves the need and possibility to determine the macroeconomic effect of corporate social responsibility. The need for research is due to the gradual establishment of post-capitalist relations in society. This changes the system of interaction between business, society and the state. At the same time, it is taken into account that the systemic transformation is accompanied by deepening asymmetries and crisis phenomena in the world economy, increasing risks and challenges to society. This also leads to the need of the determination of the macroeconomic effect of corporate social responsibility.
  • Item
    Brexit: передумови, наслідки, інтереси та основні вектори міждежавних відносин Великої Британії у сфері торгівлі.
    (2022) Шкурупій, Ольга Всеволодівна; Світлична, Алла Василівна; Загребельна, Ірина Леонідівна; Світлична, О. А.
    Проведений аналіз відображає сутність і хід процесу брекзіту. За сутністю, вихід Великої Британії з ЄС слід вважати складним трансформаційним процесом, який у реально існуючій формі відтворює модель структурних змін, що відбуваються в рамках нерівноважної відкритої системи (дисипативної структури). Такий концептуальний підхід до трактування зазначеного процесу дозволяє конкретизувати визначення брекзіту як розв’язання внутрішньосистемної суперечності, що сформувалась усередині найскладнішої форми інтеграції, якою є Європейський Союз. За трансформації (перетворення форми) та структурних змін, що відбуваються разом з цим, утворюється нова якість базової системи та відокремлених від неї колишніх елементів, що набули статусу самостійних цілісних системних одиниць.
  • Item
    Artificial intelligence as a factor of the global labor market transformation
    ("Oktan print" Praha, 2021) Тul, S.; Shkurupii, O. V.; Шкурупій, Ольга Всеволодівна
    The modern period of human life can reasonably be determined as the beginning of the post-industrial era because its formation is potentiated by the Fourth Industrial Revolution. Klaus Schwab (2016), studying the process of the deployment of the Fourth Industrial Revolution, notes a number of changes that have become significant for humanity now and will remain significant for many future generations. He indicates the exponential (in speed, scale and impact) growth of innovation, which leads to increased efficiency, productivity and cost reduction in production, as well as an extraordinary increase in data sets and opportunities for their use. All this is accompanied by the implementation of a new generation of technologies based on artificial intelligence, the importance of which can be traced from mass robotization to biotechnology.
  • Item
    Перспективні практики сталої інтенсифікації в сільському господарстві
    (м. Полтава, ПДАУ, 2021-04-28) Страпчук, С. І.; Самойлик, Юлія Василівна
    У сільському господарстві, де на формування кінцевих результатів діє значна кількість зовнішніх факторів, врахування прогнозів ймовірних ризиків природно-кліматичних та погодних умов може принести значну користь. Так, у січні 2021 року на Всесвітньому економічному форумі оприлюднено звіт про результати глобального опитування щодо сприйняття ризиків, де в якості респондентів виступило 650 керівників, членів форуму. Серед найбільш ймовірних ризиків наступних десяти років експертами названі екстремальні погодні умови, кліматичні збої та спричинені людиною екологічні збитки.
  • Item
    Маркетингові особливості освітніх послуг у конкурентному середовищі: міжнародні та національні тренди
    ("Економічна наука", 2020) Шкурупій, Ольга Всеволодівна; Самойлик, Юлія Василівна; Шматько, О. О.
    Визначено сутність дефініцій "освітня послуга" та "ринок освітніх послуг". Сформульовано маркетингові особливості конкурентного середовища на ринку освітніх послуг. Розкрито методологічні основи формування міжнародних рейтингів закладів вищої освіти. Виявлено чинники, які зумовлюють високі позиції закладів вищої освіти в таких рейтингах, як QS World University Ranking, Webometrics Ranking of World Universities, "Євроосвіта" рейтинг закладів вищої освіти за показником середнього балу за зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) на контрактну форму навчання. Виявлено, що у світових рейтингах перші позиції займають університети та коледжі США, а також Великої Британії. Основними маркетинговими чинниками, що забезпечують високі рейтинги цих вишів, є висока якість освітніх послуг, позитивний імідж, напрацьований протягом тривалого часу, репутація серед випускників та роботодавців, масштаб діяльності.
  • Item
    Конкурентоспроможність бренду в умовах глобальної пандемії
    («SCIENTIA», 2021-06-04) Шкурупій, Ольга Всеволодівна; Шабельник, Сергій Сергійович
    Постійне посилення міжнародної конкуренції та гостра боротьба за ринки збуту в умовах динамічного науково-технічного розвитку зумовили актуалізацію питання конкурентоспроможності брендів. Воно набуло значення одного з найбільш важливих для сучасної практики міжнародного бізнесу і стало таким, що активно досліджується економічною наукою.
  • Item
    Діджиталізація світового ринку праці
    (ПУЕТ, м. Полтава, 2020-06-30) Туль, С. І.; Шкурупій, Ольга Всеволодівна
    Діджиталізація є одним із визначальних чинників трансформації світового ринку праці. Монографію присвячено розвитку теоретико-методологічних засад дослідження трансформації світового ринку праці та розробці науково-практичних рекомендацій щодо оцінки рівня діджиталізації національних ринкі праці, а також визначенню засад ефективної інтеграції українського ринку праці у світовий, істотно діджиталізований, ринок праці.
  • Item
    Міжнародний досвід формування стратегії та маркетингової політики підприємств готельного бізнесу
    (м. Хмельницький, 2021) Самойлик, Юлія Василівна; Стеблюк, Н. Ф.; Кучер, М. М.; Сайгак, Є. Л.
    Набули подальшого розвитку підходи до формування стратегії та маркетингової політики підприємств готельного бізнесу. Побудовано схему, що відображає базові імперативи цього процесу. Обґрунтовано, що маркетингова стратегія, на основі якої формується маркетингова політика та комплекс, є складовою загальної базової стратегії розвитку підприємства і взаємопов’язана з такими функціональними стратегіями, як стратегія надання готельних послуг, кадрова, фінансово-інвестиційна, логістична. Доведено, що головними детермінантами формування стратегії розвитку та маркетингової політики підприємств готельного бізнесу є розвиток міжнародних та національних готельних мереж, аутентичних незалежних готельних підприємств, глобальні та національні тренди у сфері гостинності та туризму, споживчі вимоги та вподобання, обмеження, зумовлені пандемією.
  • Item
    Вплив пандемії на стратегію та маркетингову політику підприємств готельного бізнесу різних типів
    (2021) Самойлик, Юлія Василівна; Кучер, М. М.; Стеблюк, Н. Ф.; Сайгак, Є. Л.
    У статті набули подальшого розвитку рекомендації щодо розробки стратегії розвитку підприємств готельного бізнесу та маркетингової політики залежно від типів суб’єктів господарювання. Проведено діагностику аналітичних даних, що характеризують вплив пандемії COVID-19 на туристичну сферу та готельний бізнес. Проаналізовано основні стратегічні рішення, прийняті готельєрами в умовах кризи. Обґрунтовано, що для ефективного розвитку підприємств готельного бізнесу доцільною для впровадження є стратегія диверсифікації, що полягає в розширенні напрямів діяльності, а також реструктуризація та реінжиніринг – для великих підприємств, і просторове розширення – для малих підприємств.
  • Item
    Стратегія розвитку ягідного напряму аграрного бізнесу: економічні, екологічні, маркетингові тренди
    ("Наукові праці Міжрегіональної академії управління персоналом. Економічні науки", м. Київ, 2021) Самойлик, Юлія Василівна; Кулик, О. С.; Балана, О. О.
    У роботі набули подальшого розвитку підходи щодо обгрунтування напрямів формування стратегії роз- витку ягідного бізнесу. Розглянуто світові тенденції виробництва плодово-ягідної продукції. Виявлено, що збільшення обсягів виробництва фруктів і ягід середньоконтинентального клімату насамперед пов’язане із інтенсифікацією галузі і як наслідок підвищенням рівня урожайності. Обгрунтовано, що Україна має значний потенціал щодо розвитку ягідництва.
  • Item
    Стратегічні напрямки розвитку свинарства в Україні
    ("Інноваційна економіка", м. Тернопіль, 2021) Самойлик, Юлія Василівна; Лаврук, В. В.; Ібатуллін, М. І.
    Для України свинарство є традиційною галуззю тваринництва, роль якого підвищилася на початку ХХ ст. – періоду стрімкого розвитку міст і міських агломерацій. У плановій економіці ця галузь свинарства була централізованою та вертикально організованою, однак екстенсивний характер розвитку й жорстка система управління не сприяли ефективному її зростанню, наслідком чого став дефіцит продукції свинарства наприкінці 1980-х р. Після розпаду Радянського Союзу зникла звична схема господарювання, свиноферми працювали, поступово скорочувалося поголів’я, будівлі комплексів пустували або їх розбирали на будматеріали. За цей період деградував і племінний потенціал галузі. Усі вищеперелічені ознаки у поєднанні зі стрімким зростанням цін на енергоносії, корми, зниженням купівельної спроможності населення дуже негативно позначилися на свинарстві.
  • Item
    Розвиток кооперативних та інтеграційних зв’язків за виробництва продукції свинарства
    ("Економіка та управління АПК", 2021) Самойлик, Юлія Василівна; Лаврук, В. В.; Покотильська, Н. В.; Лаврук, О. С.
    Стаття присвячена дослідженню проблеми розвитку кооперативних та інтеграційних зв’язків за виробництва продукції свинарства. Доведено, що інтеграція, як і кооперація, за своєю сутністю відображають один процес – виробничо-економічну співпрацю суб’єктів господарювання, які здійснюють різний вид виробничо-господарської діяльності, але вони є складовою технологічного процесу з метою підвищення ефективності виробництва кінцевої продукції або виконання робіт і надання послуг.
  • Item
    Мотиваційний механізм розвитку суб'єктів підприємницької діяльності
    ("Агросвіт" м. Дніпро, 2022) Махмудов, Ханлар Зейналович; Самойлик, Юлія Василівна; Дем'яненко, Наталія Василівна; Чепур, І. В.; Колінько, В. А.
    У статті проаналізовано сучасні підходи щодо аналізу мотивації підприємницької діяльності, які виходять з її складності та багаторівневої структури та передбачають переплетення економічних та неекономічних мотивів, соціальну вкоріненість власне економічних інтересів та мотивів. Наведено портрет українського підприємця. Визначено ознаки, згідно яких характеризують українських підприємців. Показано типи українських бізнесменів. Визначено, що підприємці великих міст більш оптимістично налаштовані щодо "здійсненності" власного бізнесу у порівнянні з колегами із інших регіонів України.
  • Item
    Особливості економічної комунікації малого та середнього бізнесу, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування й громадськими об’єднаннями м. Полтава
    ("Наукові праці Міжрегіональної академії управління персоналом. Економічні науки" м. Київ, 2022) Дем'яненко, Наталія Василівна; Самойлик, Юлія Василівна; Скаченко, Т. А.
    У статті визначено, що головна мета комунікацій між підприємцями та представниками місцево- го самоврядування – розвиток та популяризація культури підприємництва. Проведено аналіз комунікації між органами виконавчої влади, місцевим самоврядуванням, громадськими організаціями та середніми і малими підприємствами на регіональному рівні. Досліджена структура та результативність діяльності підприємств м. Полтави за розмірами. Зазначені найбільші перешкоди для ведення малого та середнього бізнесу. Наведено перелік планів, програм та стратегій розвитку малого та середнього підприємництва м. Полтава. Наведена схема комунікації між органами виконавчої влади та малим і середнім бізнесом під час пандемії COVID-19 та російського вторгнення в Україну.
  • Item
    Особливості управління розвитком підприємницької діяльності
    (м. Київ, 2022) Дем'яненко, Наталія Василівна; Самойлик, Юлія Василівна; Ковальчук, А.
    У статті визначено, що ефективна підприємницька діяльність може розвиватися лише за певних со- ціальних та економічних умов, певному політичному устрої, що заохочує підприємництво. Визначено умо- ви, що найбільше сприяють розвитку підприємництва. Зазначено суб’єкти підприємницької діяльності. Визначені основні принципи господарювання. Визначено основні законодавчі акти, які регулюють діяльність бізнесу та зазначені обмеження щодо господарської діяльності. Зазначено, що послугами поліграфії дуже часто користуються підприємці.
  • Item
    Залежність ВВП країни від вартості матеріально-речового й людського капіталу та фінансування науково-технічної сфери
    (2023-10-31) Макаренко, Петро Миколайович; Бєлов, О.; Макаренко, Ю.; Дорогань-Писаренко, Людмила Олександрівна; Безкровний, Олександр Валентинович
    У сучасних економіках країн ринкового розвитку спостерігається високий темп змін і на макро-, і мікрорівнях. Це здійснюється через ряд об’єктивних причин. Серед них найбільш вплив на зростання валової внутрішньої продукції здійснює ряд вагомих зовнішніх і внутрішніх факторів. Тож метою дослідження є питання вибору й формування моделей та методів впливу на валовий внутрішній продукт країни матеріально-речового, людського капіталу та фінансування науково-технічної сфери. Визначено, що в основу вибору моделі впливу на валовий внутрішній продукт ряду факторів можна покласти виробничу функцію Кобба-Дугласа, яка визначає залежність створеної вартості суспільного продукту від загальних витрат живої праці й обсягу використаних основних активів.