Безпаперова бухгалтерія: призначення, характеристика складових та ключові аспекти

Abstract
Статтю присвячено дослідженню актуальності застосування безпаперової бухгалтерії в практичному аспекті діяль< ності бізнес<суб'єктів. Доведено, що діюча практика організації безпаперового (автоматизованого) облікового процесу характеризується складністю, неузгодженістю та недосконалістю законодавчо<регуляторних заходів. Обгрунтовано, що практичне засто< сування інформаційних технологій уможливлює організацію електронного документообігу облікового процесу. Перма< нентною компонентою електронного документообігу є електронний документ. Виходячи з теоретичного тлумачення елек< тронного документу, виокремлено сукупність особливостей безпаперового обліку, яким властиві як переваги, так і недо< ліки. Встановлено, що впровадження безпаперової бухгалтерії сприяє значному підвищенню ефективності організації об< лікового процесу суб'єкта господарювання на інноваційній основі. Електронний документообіг забезпечує поетапне сис< темне фіксування, обробку та архівацію інформації про здійснювані господарські операції на підприємстві; організацію електронного обміну інформацією між різними ієрархічними рівнями управління бізнес<суб'єкта; оперативне генеруван< ня достовірної облікової інформації для ідентифікації аксіологічних стратегічних управлінських ініціатив та ін.
Description
достовірної облікової інформації для ідентифікації аксіологічних стратегічних управлінських ініціатив та ін. The article deals with the relevance of the paperless accounting use in a practical aspect of the business entities' activity. We proved the current practice of organizing an automated (paperless) accounting process to be characterized by complexity, inconsistency and imperfection of legislative and regulatory measures. We also substantiated the practical application of information technologies to make it possible to organize the electronic document flow of the accounting process. A permanent component of the electronic document circulation is an electronic document.A set of features of the paperless accounting, which has advantages as well as disadvantagesis singled out based on the theoretical interpretation of the electronic document. Introduction of the paperless accounting isstatedto contribute to a significant increase in the efficiency of the accounting processorganizationat the business entity on an innovative basis. Electronic document flow provides phased system fixation, processing and archiving of information about the conducted business operations at the enterprise; organization of electronic information exchange between different hierarchical levels of the management at a business entity; operational generation of reliable accounting information to identify the axiological strategic management initiatives, etc.
Keywords
безпаперова бухгалтерія, документообіг, електронний документ, облік, документ, інформаційні технології
Citation